پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۱۵ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۴۶۳۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۰۹۶۵۸ مورد

یكشنبه ٩ بهمن ١٤٠١ ساعت ١٠:٤٢ ق.ظ   ( بازدید : 198 نفر )

یک پزشک تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افراد را از مصرف مکمل ها و داروهای لاغری به ویژه به صورت خودسرانه منع کرد و اعلام کرد: اصلی ترین و اولین خط درمان چاقی اصلاح سبک زندگی است، اصلاح سبک زندگی شامل دریافت کالری متناسب با نیاز بدن، دریافت گروه های غذایی متنوع، متعادل و متناسب و همچنین فعالیت بدنی است.

 

دکتر «شیما عبدالهی» در گفت و گو با وب‌دا با بیان اینکه بیشتر افرادی که دچاراضافه وزن یا چاقی هستند با رعایت دریافت کالری مناسب می‌توانند کاهش وزن کافی و سالم داشته باشند، اضافه کرد: با این حال گاهی افرادی که دچار بیماری‌های همراه با چاقی هستند و یا در شرایطی قرار دارند که سرعت کاهش وزن آن ها بیش از حد کند است، بنا به تشخیص پزشک و کارشناس تغذیه می توانند از کمک درمان هایی مانند مکمل‌ها و داروها استفاده کنند.


وی ادامه داد: مطالعات انجام شده در حوزه مکمل‌ها نشان می‌دهند که مصرف مکمل‌های غذایی بدون رعایت رژیم غذایی تأثیری بر کاهش وزن نخواهد داشت. از سوی دیگر، شرایط مصرف مکمل‌های غذایی حتما توسط پزشک و یا کارشناس تغذیه باید مورد بررسی قرار بگیرد زیرا مصرف خودسرانه این مکمل‌ها می‌تواند عوارض خطرناکی برجای بگذارد.


وی افزود: به‌عنوان مثال مکمل کافئین در افرادی که دچار بیماری‌های قلبی-عروقی و پرفشاری خون هستند منع مصرف دارد، و یا مکمل، داروی ونوستات در افرادی که مبتلا به سنگ‌های کلیوی و صفراوی هستند قابل توصیه نیست.


وی تأکید کرد:  به علاوه، این مکمل‌ها در طولانی مدت پاسخگو نیستند و اگر در شرایط مناسبی تجویز نشوند می توانند منجر به برگشت دوباره وزن شوند. بنابراین توصیه اکید، بر اصلاح سبک زندگی سالم و در صورت نیاز مصرف مکمل زیر نظر کارشناسان و متخصصین تغذیه است.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.